Šílená chyba rozhodčího v MMA. Brazilský sudí neukončil zápas a nechal knockoutovaného bojovníka znovu bojovat

Šílená chyba rozhodčího v MMA. Brazilský sudí neukončil zápas a nechal knockoutovaného bojovníka znovu bojovat zdroj: mmamania.com

Také MMA rozhodčí mají své špatné dny. Většinou to za ně ale odnesou MMA zápasníci.

O víkendu se v brazilském Sao Paulu konal amatérský turnaj v MMA organizace Thunder Fight, na kterém došlo k velkému pochybení rozhodčího, které se jen tak nevidí.

V zápase do 198 liber (cca 90 kg), proti sobě nastoupili Jessian Lucas a Michael Douglas. Po pár sekundách se Douglas pokusil o vnitřní lowkick, jenže Lucas jej ihned kontroval dobrým highkickem, kterým srazil Douglase k zemi. Ten byl očividně „nahulený“ a dezorientovaný a většina rozhodčích, obzvláště v amatérských soutěžích, by nad ničem nepřemýšlela a zápas ukončila.

Jenže rozhodčí Kleber Lopes byl toho názoru, že Douglas ještě není úplně mimo, a že klidně ještě nějaké to bití snese. Místo aby zápas ukončil, pustil na něj jeho soupeře, a ten začal otřeseného Douglase mlátit pěstmi do hlavy. To však bylo v rozporu s místními amatérskými pravidly, která zakazovala údery na hlavu protivníka, který je na zemi. To si nakonec po několika tvrdých ranách rozhodčí uvědomil a Lucase od polomrtvého Douglase odehnal.

Většina lidí by si asi řekla, že je po zápase, a že Lucas bude pravděpodobně za nelegální údery diskvalifikován. Jenže rozhodčí Kleber Lopes se jen tak nevzdal a zřejmě si řekl, že dokud bojovník může dýchat, může i bojovat.

Nechal otřeseného a motajícího se Michaela Douglase postavit a bojovníkům pokynul, aby šli znovu do sebe. Pro Jessiana Lucase byl ale dezorientovaný Douglas velice snadné sousto a ihned po plácnutí si rukou (což je dost nefér) na něj vyjel dvěma zadními direkty a poslal nebohého Douglase znovu na zem. V tomto okamžiku už rozhodčí asi uvážil, že má Douglas dost, a že z něj dnes už asi nic lepšího nedostane a zápas odmával.

Video ze zápasu oblétlo svět a na rozhodčího se snesla velká kritika. Na jeho pochybení také reagoval víceprezident amatérské asociace MMA v Brazílii, Anderson Ulysses, který se za tristní jednání sudího omluvil:

„V jedenácté sekundě prvního kola byl Michael knockoutován highkickem do hlavy a rozhodčí udělal svoji první chybu, že nezastavil zápas. Poté udělal druhou chybu, že umožnil pokračování zápasu s jedním sportovcem téměř v bezvědomí.“

„Omlouváme se sportovcům, týmům, MMA fanouškům a organizaci Thunder Fight za chybu způsobenou nedostatkem zkušeností. Rozhodčí, který tuto chybu udělal, byl „stážista“, který byl zkoušen a neměl žádnou zkušenost jako rozhodčí, ale prošel kurzem pravidel.“

Komise také oznámila, že rozhodčí Kleber Lopez nebude do klece jako sudí připuštěn, dokud si neudělá více kurzů.

Zdroje:  mmafighting.com , mmamania.com

Nejnovější články