Fackovaná na rozdíl od naší konkurence vydělává, chválí svůj projekt šéf UFC

Fackovaná na rozdíl od naší konkurence vydělává, chválí svůj projekt šéf UFC Power Slap | zdroj: Profimedia

Bizarní zábava boduje na sociálních sítích. Dana White tvrdí, že už teď generuje zisky a brzy se z ní stane celosvětová záležitost.

UFC dlouho pracovalo na tom, aby MMA zbavilo nálepky prostoduché zábavy a etablovalo smíšená bojová umění jako uznávaný sport. Není tedy divu, že když se objevila informace, že se šéf této organizace rozhodl promovat také souboje ve fackování, působilo to jako aprílový žert. Jenže Dana White to myslel smrtelně vážně a Power Slap si po roce fungování pochvaluje.

"Rychle se blížíme k hranici 100 milionů odběratelů na sociálních sítích. Podívejte se na video Eviahna Scotta, byl z toho virál, bylo to šílené. Je to už páté video, které porazilo nejsledovanější video UFC," rozpovídal se pro Sports Ilustrated a rovnou si rýpnul do konkurence ze světa MMA. "PFL nedávno koupilo Bellator. Snaží se prosadit, ale nevydělávají peníze. Power Slap uspořádal jen pět akcí a během jednoho roku už profitujeme. Která začínající liga v jakémkoliv sportu tohle může říct?"

PFL podle něj shání peníze, kde se dá, aby vůbec zůstalo při životě, zatímco on nepotřebuje žádné vnější investory a je přesvědčen, že i tak z fackované udělá celosvětově populární sport. "Připomíná mi to, jak jsme v roce 2001 začali s UFC. Rozdíl ale je, že je to 23 let poté, jsem mnohem chytřejší. To je důvod, proč jsme tam, kde jsme."

Power Slap v podstatě kopíruje cestu nejslavnější MMA organizace. Hned na úvod se tedy rozběhla reality show na principu populární The Ultimate Fighter – soutěžící spolu bydlí na vile, kde se vyprofilují zajímavé osobnosti a samozřejmě dochází také ke konfliktům, což pomáhá lákat na zápasy. Nechybí samozřejmě srdceryvné medailonky jednotlivých účastníků a také záběry z tréninků, které ale v porovnání s komplexními bojovými sporty působí velmi úsměvně.

K propagaci své fackovací soutěže navíc White využívá i mediální kanály UFC a dokázal zapojit třeba zkušené rozhodčí anebo známé komentátory jako jsou Michael Bisping či Jon Anik. Není ani překvapením, že se krátkým klipům daří na sociálních sítích, kam lidi chodí primárně hledat zábavu. Vysoké počty zhlédnutí ale neznamenají, že se najdou diváci, kteří budou ochotni si v budoucnu zaplatit přenosy či lístky. Navíc jsou souboje celkem monotónní, aktéři nemohou využít rozmanitý arzenál technik jako v MMA a vítězem se stane prostě ten, kdo má prostě tvrdší ránu anebo odolnější bradu.

Aktuálně se ale rozběhla už druhá série reality show. "Nikdy jsem nebyl součástí něčeho, co bylo tak úspěšné za tak krátkou dobu," řekl White na úvod účastníkům. "Podobně jako první sezóna The Ultimate Fighter, nevěděli jsme, co se stane. Je to bomba, někteří chlapi dali dokonce výpověď v práci a teď se tím živí. Jsou v tom velké peníze, sponzoři. Je v tom šance, abyste změnili život sobě a své rodině."

Nezbývá tedy než popřát, aby to bylo v dobrém a nikoliv kvůli zdravotním následkům.

Zdroje:  Sports Illustrated

Nejnovější články